REGENERACJA FILTRÓW CZĄSTEK STAŁYCH I KATALIZATORÓW

Jak rozpoznać że mamy zapchany filtr cząstek stałych ?

 

Pierwsze sygnały świadczące o tym, że filtr cząstek stałych zaczyna się zapychać to zbyt częste próby jego wypalania podczas jazdy.

Sterownik silnika podejmuje próby regeneracji filtra poprzez wypalanie podczas jazdy kiedy odbierze sygnał z czujnika różnicy ciśnienia o zwiększonym oporze w przepływie spalin przez DPF.

Jak poznać, że trwa proces tzw. wymuszonej regeneracji?

Wypalanie takie w niektórych samochodach jest sygnalizowane poprzez zapalenie odpowiedniego komunikatu na liczniku oraz/lub lampki kontrolnej DPF. W pojazdach, które nie informują użytkownika o wypalaniu DPF rozpoznać, że uruchomiła się procedura wypalania filtra można po podwyższeniu obrotów na biegu jałowym oraz uruchomieniu najwyższych obrotów wentylatora chłodnicy. Podczas wypalania spada również moc samochodu oraz dezaktywuje się system start-stop.

Zapchany DPF objawia się również spadkiem mocy i zwiększonym zużyciem paliwa.

Jeżeli filtr osiągnie poziom zanieczyszczenia, który w danym modelu uznawany jest za krytyczny, samochód przejdzie w stan awaryjny, co objawi się znacznym ograniczeniem mocy, oraz zostanie zasygnalizowane lampką na liczniku.

Jeśli samochód stracił moc wszedł w tryb awaryjny i sterownik zapisał błędy:
P2463  Filtr cząstek stałych – zbyt duże nagromadzenie
P2002 Filtr cząstek stałych – za mała skuteczność
to prawie na pewno oznacza że mamy zapchany DPF lub FAP.

 

 

Umów się na usługę z demontażem i montażem                       Zamów regenerację DPF z odbiorem i wysyłką

Zobacz także:

Zamów odbiór DPF